Followers

learn't from the mistakes

2 weeks ago , i have been in a bad situation . a lot of problem that comes in my life . many lessons that i got from the stupid mistakes that i do . [ ignore the bad grammar , mau trip sebentar ^ -^ ]

aku sangat berharap kesilapan yang telah aku buat tak akan berulang lagi . aku menyesalinya . aku tak berniat untuk menikam kawan aku dari belakang , aku pun ada perasaan dan aku cuma manusia biasa yang boleh buat silap . aku begitu M O R O N sebab terlalu percaya dengan seseorang . tapi di sebaliknya , orang itu pun sudah banyak memburukkan aku di belakang . aku tak perlu sebut namanya sebab aku masih menghormatinya .

dihina , dimaki , dicaci dan dipermalukan . semua itu sudah aku lalui . aku hanya besabar diperlakukan begitu , tapi itu tak bermakna aku lemah . tapi aku tak mau merumitkan lagi keadaan yang sudah tegang . yang perlu aku lakukan hanya bersabar . mereka yang lain tak tau cerita sebenarnya , sudah memaki hamun aku begitu . tapi itu dari merekalah , nak kata aku anjing , babi , sial , bodoh . terserah kamu . itu mulut kamu dan itu hak kamu mau menilai aku macam mana tapi satu yang aku tak boleh terima kalau membabitkan keluarga aku . jangan nak sentuh pasal masalah keluarga aku dengan situasi kita . aku tak akan berdiam diri kalau keluarga aku dibabitkan .

tapi syukur alhamdulilah , semua masalah sudah selesai . aku sudah dengar penjelasan dari dia . aku yang begitu bodoh sebab senang-senang ditipu . aku ditipu hidup-hidup yowww . berapa kali aku mau di kasi begini ni . tapi tak pa lah , tu semua sudah berlalu . jadi aku redha . lagi pun , dari semua kesilapan yang aku buat , aku sudah ambil pengajaranya. insyallah aku tak akan ulangi lagi .

find someone that love u , not someone that u love :')

No comments:

Post a Comment