Followers

bingung nya !


hola readers , aku maw share sikit ne . aku sekarang ne kebingungan lah . bingung tentang study . sekarang ne aku masuk tingkatan 6 di smk sepagaya . aku tak berapa yakin lah tingkatan 6 ne , sebab kalau masuk form 6 ne mesti srtuggle habis punya . aku ne jenis yang tak banyak membaca lagi , sudah lah form 6 ne mesti banyak membaca . sampai sekarang pun aku masih lagi kecewa yang teramat sebab aku tak dapat masuk ipta . sekarang ne , mahu masuk ipta sangat lah susah . politeknik pun aku tak dapat . neehhhh , ambik mu ieyda !


aku hairanlah dengan kawan-kawan aku yang lain , ada yang dapat politeknik tu , tapi jurusan diorang tu langsung tak berkaitan dengan keputusan spm diorang . maksud aku , contohlah tyme spm dia tiada pun ambil subject akaun tapi di poli pula, dia dapat jurusan itu . tak kan lah kamu tak jeles kan , kena-kena lagi aku ne yang minat gila dengan akaun tapi tak dapat . tapi , tulah di nama kan dengan rezeki masing-masing kan . mungkin itu rezeki diorang lah . happy for them .

ada lagi yang buat kepala hotak aku ne bingung , tuari ada di umum kan yang seseiapa yang tak 100% mahu masuk form 6 , lebih baik keluar lah awal-awal . nanti sebelum bulan 7 , ada sain kontrak . selepas sain kontrak toh , tak boleh sudah keluar dari tingkatan 6 . macam mana tu ? jadi , kalau tiba-tiba ada yang dapat tawaran yang lebih bagus nanti , macam mana ? tak kan lah maw tolak . lain lah kalau student yang memang 100% mahu tingkatan 6 . tapi bagi segelintir student yang tak yakin plak . amacam ? punya lah marah parents aku bila aku bagitahu pasal pengumuman tu .

jadi aku ne sekarang kebingungan mahu teruskan atau tak . kata parents aku , kalau aku tak teruskan , aku kenalah kerja. cari duit dan pengalaman sikit . jadi tak juga buang masa di rumah . kerja kat office baba aku . tapi aku tak tau lagi macam mana ne . kebingungan sangat ya . hopefully, masalah ini boleh diselesaikan dengan segera . insyallah .

No comments:

Post a Comment