Followers

don't easily trusted people around you .


T R U S T . translated in Bahasa Malaysia is " percaya ". ya , aku tahu kamu memang tahu malay nya kan. so, percaya bermaksud yakin akan kebenaran nya. ahahaha ! semangat pula aku kan cari meaning nya dalam kamus dewan lagi toh. nda pa la, lama sua kan nda buka kamus ne. berhabuk suda. ahahaha !

ok, tajuk entri aku ne mengatakan jangan mudah percaya dengan orang di sekelilng kamu. kita puwn dapat fikir kan sendiri, kalau kita benar-benar suda lama kenal sama seseorang itu, kita akan percaya semua percakapan nya kan. tapi , kadang-kadang orang yang lama kita kenali juga dapat mengkhianati kita sendiri. apa kao rasa kalau di buat begitu kan.

keluarga memang lah harus kita percayai. sebab mereka ja la yang kita jumpa hari-hari. apatah lagi duduk satu bumbung dengan mereka kan. sekarang ne, kita dapat lihat banyak unsur-unsur pembohongan yang masyarakat kita alami kan. terutamanya dari orang yang di panggil K A W A N !

kita memang di galakkan untuk berkawan sebab maw mengeratkan silaturrahim kan sesama insan. tapi pergaulan kita tidak lah terlalu bebas kan. kadang-kadang kawan juga tidak boleh dipercayai. lainlah kalau kamu suda lama kenal. kalau kawan yang kamu baru kenal beberapa hari , jangan lah cepat percaya k.

aku ne macam pro pulak dalam hal ini kan. ahahah ! nda pa la. berkongsi sikit kan. ok , talk about trust. are you trust to your boyfriend or girlfriend ? exactlly you trust them ryte. huhuhu. but, sometime they could be lie to us. perhaps their lying for their own advantages. but, they didnt realize that with one lie , will make many lier later. thus, dont ever trust to anyone 100 % . but, trust to your GOD , religion , parents and family.

mungkin aku ada sedikit merapuh kan. maklum lah lama da tidak mengarang . kalau grammar nda ok. abaikan ja lah ok.




ok stop ! enough ! i'm tired lah. want to sleep . daa.

No comments:

Post a Comment